Herinnering aan Mevr. Riet Berendsen – van Londen

Riet Berendsen – van Londen

Afgelopen woensdag overleed ons erelid Riet Berendsen – van Londen. Ze was 88 jaar. We wensen haar gezin en familie heel veel sterkte met dit grote verlies. Ook bij muziekvereniging D.E.S. zullen we haar steun missen. Daarom een eerbetoon aan Riet.

Riet had een bijzondere band met D.E.S.  Ze was meer dan 70 jaar onze trouwe supporter bij concerten en optredens. Ze speelde zelf geen instrument, maar maakte in haar jeugd al kennis met D.E.S. Haar vader had aan de Smallestraat een café met een zaaltje waar D.E.S. repeteerde.

Een van de muzikanten was Jan Berendsen, een zoon uit een groot en muzikaal gezin. Na haar huwelijk met Jan, ging ze met haar schoonzussen en de vrouwen van de andere leden mee naar concerten, muziek- en schuttersconcoursen. Ze genoot van de muziek en de gezelligheid.

Een groot deel van het gezin van Riet en Jan werd ook muzikant bij D.E.S. Vele jaren wapperden er witte overhemden aan de waslijn en deed Riet haar strijkwerk. Jan zat ook in het bestuur van D.E.S. Bij toerbeurt werd bij de bestuursleden thuis vergaderd en zorgde Riet voor de koffie en een borrel.

Door de jaren heen werd het gezin uitgebreid met schoon- en kleinkinderen. Er spelen negen leden uit het gezin Berendsen bij D.E.S. Afgelopen voorspeelavond zat Riet tussen haar schoondochters en achterkleindochters aandachtig te luisteren naar het optreden van haar nazaten. Bescheiden, en stralend.

Bedankt, Riet, voor je jarenlange steun aan D.E.S.